Daarna zijn we op het strand sterren gaan kijken met onze telescoop en verrekijker. Grote Beer, Noordpoolster, Cassiopeia, Kleine Beer, de Draak en Cepheus waren goed te zien. De Melkweg was slechts als een schim te herkennen. Vlak boven de Adriatische horizon in noordelijke richting zagen we een ster die steeds geel, rood, groen schitterde. Eerst dachten we aan schepen, daarna aan een satelliet, daarna aan een ster omdat hij gelijk meebewoog met Casseiopea. We hadden de smaak te pakken en we besloten om morgen rond 5.15 op te staan om naar Orion, Venus en Neptunus te kijken. Overigens slecht geslapen doordat diverse honden hun concert hielden.
De toegangsweg naar de camping is voor een VW camper amper goed te doen. Veel haarspeldbochten en steile wegen. We kwamen er goed doorheen. Tegen 14 uur waren we op de plaats van bestemming, zodat we nog een aantal uren op het strand konden zonnen. De camping had zijn eigen strandstoelen waar we gratis gebruik van konden maken. Net als enkele jaren geleden werden we op de camping aan de Adriatische zee helemaal lek gestoken door muggen. Binnen een kwartier was ik meer dan dertig keer gestoken. Doordat je je niet prettig voelt word je inactief en ik kreeg het koud. Op het strand zelf heb je niet zoveel last van de muggen. We besloten geen avondeten te maken, maar een pizza te gaan eten in een restaurant.
=Dinsdag, 18 september 2012= Een goed ontbijt genomen waardoor we de hele dag door kunnen zonder echt te lunchen. We gaan vandaag door naar het schiereiland GARDANO. Het eerste deel van de reis gaat over de provinciale weg langs de kust, door allerlei dorpen. Het is druk en door al het van opzij komende verkeer schiet het niet op. Het lijkt wel of alle Italianen per auto hun boodschappen doen of het nou wel of niet ver rijden is. Bij PESCARE konden we gelukkig de rondweg nemen, zodat we minder last hadden van de winkelende autorijders. Merkwaardigerwijze waren de wegen na PESCARE vrijwel leeg. We konden overal goed doorrijden, doch we merkten dat er erg veel max 50 km/uur wegen bestaan. Op de meest onlogische punten moet je 50 rijden. We hadden gekozen voor een camping in PESCHICI , omdat dat volgens het campingboek de enige camping was die open is tot midden oktober. Later kwamen we erachter dat er veel meer campings open waren.